PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH/NIEPRAWIDŁOWOŚCI – SYGNALISTA
Działając w oparciu o Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii w Zakładzie Lecznictwa Podstawowego i Specjalistycznego „Medicor” w Gliwicach opracowano Procedurę zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony Sygnalistów w Zakładzie Lecznictwa Podstawowego
i Specjalistycznego „Medicor” w Gliwicach
Osoba dokonująca zgłoszenia zobowiązana jest do zapoznania się z:
Celem procedury jest:
Utworzenie systemu informowania o nieprawidłowościach w Spółce poprzez stworzenie bezpiecznych kanałów zgłoszeniowych oraz kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków nieprawidłowości w zakresie interesu publicznego oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń, ochrona Spółki poprzez wczesne wykrycie i usunięcie przypadków nieprawidłowości
Zgłoszenie naruszenia prawa odbywa się na podstawie informacji uzyskanych w kontekście związanym ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym stanowiącym podstawę świadczenia pracy, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu.
Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem podstawnego i bezpiecznego zarządzania
i służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania działań w celu ich eliminacji i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych w Zakładzie Lecznictwa Podstawowego i Specjalistycznego „Medicor” w GliwicachTylko zgłoszenia dokonywane w dobrej wierze (tj. odnoszące się do zdarzeń, które w rzeczywistości zaistniały i mogą stanowić potencjalne naruszenie) są rozpatrywane z uwzględnieniem zasad poufności i gwarantują ochronę przed potencjalnymi działaniami odwetowymi.
Niniejsza procedura służy do zgłaszania nieprawidłowości. Pozostałe kwestie dotyczące bieżących problemów związanych z wykonywaną pracą należy rozwiązywać w oparciu o istniejące relacje służbowe bądź inne – ustanowione na podstawie odrębnych regulacji wewnętrznych – dostępne kanały, które powinny być wykorzystane do tych celów.
Osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze lub dokonujący zgłoszenia niepoważnego lub zgłoszenia stanowiącego w istocie nadużycie nie podlegają ochronie przewidzianej w procedurze. Takiej ochronie nie podlegają również osoby którzy przy dokonywaniu zgłoszeń podają celowo
i świadomie błędne lub wprowadzające w błąd informacje.
Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane poprzez
dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w Spółce
wypełnienie formularza zgłoszenia nieprawidłowości dostępnego pod adresem www.medicor.gliwice.pl w zakładce /Sygnalista-zgłaszanie nieprawidłowości
dedykowanej skrzynki mailowej: sygnalista@medicor.gliwice.pl.
Pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Zakład Lecznictwa Podstawowego i Specjalistycznego „Medicor” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Sekretariat lub Kadry
44-100 Gliwice
ul. Cichociemnych 14
z dopiskiem zgłoszenie
Ponadto zgłoszenie nieprawidłowości może nastąpić:
osobiście u osoby odpowiedzialnej za przyjmowanie zgłoszeń. Zgłoszenie to dokumentowane jest w formie protokołu rozmowy sporządzonego przez osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń, dostępnego w godzinach od 7.00 – 13.00 w pokoju 115
telefonicznie, nie podlegające rejestracji audio, pod nr tel. 32 231 66 31. Zgłoszenie to dokumentowane jest w formie protokołu rozmowy sporządzonego przez osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń.
Osobą upoważnioną do obsługi naruszeń prawa jest osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń.
Zgłoszenie może mieć charakter:
Jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
Poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu,
W przypadku gdy zgłoszenie jest:
w oczywisty sposób bezzasadne;
nie stanowi naruszenia;
przekazane jest w sposób uniemożliwiający prowadzenie postępowania z uwagi na zakres przekazanych w nim informacji, a ich uzupełnienie jest niemożliwe;
okoliczności sprawy bezsprzecznie wskazują na działanie Sygnalisty w złej wierze;
nie podlega pod zakres przedmiotowy lub podmiotowy
Procedury; postępowania wyjaśniającego nie rozpoczyna się.
Aby treści zgłoszenia wysłane w formie elektronicznej były odpowiednio chronione należy je zaszyfrować
Zaszyfrowany plik wysyłam jako załącznik wiadomości za pomocą: dedykowanej skrzynki mailowej: sygnalista@medicor.gliwice.pl
Hasło do zaszyfrowanego wcześniej pliku należy przesłać na adres drugiej skrzynki mailowej: zgloszenia@medicor.gliwice.pl lub telefonicznie: 32 231 66 31
Warunki objęcia ochroną osób dokonujących zgłoszenia
Osoby dokonujące zgłoszenia kwalifikują się do objęcia ochroną na mocy Dyrektywy, pod warunkiem, że:
miały uzasadnione podstawy, by sądzić, że będące przedmiotem zgłoszenia informacje na temat naruszeń są prawdziwe w momencie dokonywania zgłoszenia i że informacje takie są objęte zakresem stosowania niniejszej dyrektywy
oraz
dokonały zgłoszenia wewnętrznego zgodnie z art. 7 albo zgłoszenia zewnętrznego zgodnie z art. 10 lub dokonały ujawnienia publicznego zgodnie z art. 15 Dyrektywy.
Warto wiedzieć – Przeczytaj zanim wyślesz zgłoszenie
Dokonując niniejszego zgłoszenia powinieneś:
działać w dobrej wierze,
posiadać uzasadnione przekonanie, że zawarte w ujawnionej informacji zarzuty są prawdziwe,
nie dokonywać ujawnienia w celu osiągnięcia korzyści,
ujawnić informacje, które są zgodne ze stanem Twojej wiedzy i ujawniać wszystkie znane Ci fakty
i okoliczności dotyczące przedmiotu zgłoszenia,zapoznać się z obowiązującą Procedurą zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony Sygnalistów w Zakładzie Lecznictwa Podstawowego i Specjalistycznego „Medicor” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Gliwicach,
Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych Zgłoszeń. Osoba dokonująca zgłoszenia nieprawdziwych informacji podlega sankcji karnej określonej w ustawie Kodeks Karny.
Formularz kontaktowy: